De Schiedammer Online

woensdag 2 maart 2016

DeSchiedammerOnline gaat bijdrage leveren aan gewenste communicatie

SCHIEDAM -  Op 1 augustus 2015 ben ik van start gegaan met deze blog over Schiedam, via de door Google geboden mogelijkheid op hun blog-omgeving Blogger, www.blogger.com. Het is gratis en het werkt heel eenvoudig. Ik kan het aan iedereen aanbevelen om op deze wijze te gaan bloggen, als je je verhalen en of foto's graag met anderen deelt. De artikelen op mijn blog over Schiedam zijn in zeven maanden ruim 110.000 keer gelezen. Wil je meer mogelijkheden op het gebied van content-management, dan kom je echter bij een geavanceerder systeem terecht. Ik heb daartoe aansluiting gezocht bij DeVlaardinger.nl. Deze site is al ruim vier jaar in de lucht en een begrip in Vlaardingen. Na enkele maanden van voorbereiding is tijdens de G1000 de (beta-versie) van DeSchiedammerOnline.nl live gegaan. Ik wilde graag vanuit de nieuwe omgeving verslag doen van deze burgertop, waarop ik zelf als een van de circa 35 tafelsecretarissen actief was. Het aantal lezers in het eerste weekend heeft mijn verwachtingen overtroffen. We zijn nu bezig met het afronden van wat details aan de site, af en toe moeten we 'm even uit de lucht halen, maar als de site straks helemaal af is, dan heeft Schiedam er een mooi nieuwsmedium bij. Ik ben er enthousiast over en sta te popelen Schiedam dagelijks, met de inbreng van anderen, zoals op sportgebied Ton de Leede en Paul de Roos, van nieuws te voorzien. Op de G1000Schiedam bleek ook dat de behoefte aan 'Communicatie' onder de Schiedammers groot is, dat daar nog werelden te winnen zijn in onze stad. Wij gaan daar graag een bijdrage aan leveren. We houden je op de hoogte. We betrekken je er graag bij, want het moet een nieuwsplatform worden voor en door Schiedammers. Met nieuws en achtergronden, over de stad en haar inwoners.

Jan Schrijver

Geen opmerkingen:

Een reactie posten