De Schiedammer Online

dinsdag 11 augustus 2015

TSF-trainer op WK uitgeschakeld

BADMINTON - In Jakarta vindt deze week het wereldkampioenschap badminton plaats. Erik Meijs, hoofdtrainer van de Schiedamse badmintonclub TSF, is deelnemer. Gisteren verloor hij in de eerste ronde van de nummer tien van de wereld, Parupalli Kashyap. Daarmee is het WK voor Erik Meijs (25) voorbij.

In de eerste set lukte het Meijs om op een voorsprong van 12-6 te komen. Daarna maakte Kashyap zes punten op rij en kwam langszij. Meijs kon de Indiër tot 15-15 nog bijhouden, maar daarna glipte hem de eerste set uit handen: 17-21. In de tweede set trok Kashyap de lijn snel door. Hij liep uit tot 2-11. Daarna lukte het de TSF-trainer om nog wat punten bij elkaar te sprokkelen. Kashyap verzilverde het eerste matchpoint en sloot in een tweede set met 10-21 de partij winnend af. "Wow, de 'day after' geniet ik er nog steeds van dat ik in staat was om een goede eerste set te spelen tegen een top 10 speler", aldus de verliezer, die de opgedane ervaring dus met genoegen in zijn bagage mee terugneemt.

Bondscoach Rune Massing over de wedstrijd: "Erik Meijs was de eerste Nederlander die op maandag mocht aantreden. Hij speelde tegen Parupalli uit India. Omdat ik ziek ben geworden, kon ik er zelf die ochtend niet bij zijn en ik had Kim (Nielsen, assistent-coach) gevraagd of hij Erik kon helpen achter de baan. Erik verloor zijn wedstrijd met 21-17 en 21-10. Kim vertelde mij na afloop dat Erik ondanks een goede start in de eerste set, waar de Indiër moeite had om de shuttles te controleren, te weinig varieerde in zijn spel. Erik speelt drie keer hetzelfde, verandert iets en valt dan weer te snel terug in zijn zelfde spel. Na afloop hebben Kim en Erik de wedstrijd goed nabesproken. Ik hoop voor Erik dat deze ervaring hem weer een stap verder kan brengen".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten