De Schiedammer Online

zaterdag 13 februari 2016

SVV bestaat morgen voor circa 50% uit oud-SVDPW. Interview met Toon Wolters

Wolters



door Jan Schrijver







VOETBAL - SVDPW is deze week officieel opgeheven, na een tweede algemene ledenvergadering waarin dit besluit formeel werd bekrachtigd. Spelers die overschrijving aanvragen, zijn dan per direct speelgerechtigd. De selectiespelers zijn inmiddels uitgewaaierd over o.a. Brielle, HBSS, Leonidas en SVV. Voormalig SVDPW-trainer Toon Wolters zou de nieuwe competitie bij SVV (zo) aan de slag gaan, maar heeft in verband met het vertrek van Marcel van der Ven per direct het roer overgenomen en inmiddels de eerste drie trainingen met de groep achter de rug. Morgen de vuurdoop van SVV nieuwe stijl in de uitwedstrijd tegen VEP - dat nog meestrijdt om de tweede periode - in Woerden. Ongeveer de helft van het SVV-elftal zal morgen uit - tot voor enkele weken nog - SVDPW-spelers bestaan.

Toon Wolters: "Ik word als ik in de stad loop, vaak aangesproken op de situatie bij SVDPW en SVV. Zo van dat we nog kampioen kunnen worden. Gezien de stand is het met koploper ONA al op 36 punten uit 15 en wij met 14 uit 14 geenszins realistisch dat te roepen. Mensen hebben het idee dat het hele eerste elftal met me mee is gegaan naar SVV. Dat is beslist niet zo. Van de zestien selectiespelers die zijn overgegaan, zijn er eigenlijk drie die regelmatig in het eerste speelden, namelijk keeper Serhan Tenekecioglu, Yannick Koorengevel en Keessie Wolters." Toons zoon Keessie zal morgen zeker niet spelen, hij heeft nog een schorsing staan, die is niet vervallen met de overgang. De overige dertien die zijn overgestapt naar SVV waren met name spelers die in het tweede hun speeltijd maakten, maar daarvan zijn er zo'n negen die op vierde klasse niveau een versterking zullen zijn. Wolters heeft deze competitie één wedstrijd van SVV gezien, tegen de nummer vijf Ammerstol. Daarin was Ammerstol duidelijk de betere ploeg, aldus Wolters, "maar dat is het jammere, ik heb nog te weinig van deze competitie gezien, ik weet nog te weinig van de tegenstanders, om al een compleet beeld te hebben van deze afdeling. Ook op die ene wedstrijd gebaseerd, vond ik dat er wel zes à zeven leuke voetballers bij SVV meededen. Het beeld dat ik nu op basis van de eerste drie trainingen heb, is dat de groep conditioneel niet fantastisch is. Wat me vooral ook is opgevallen, is hun grote enthousiasme. Ik denk dat we tot een eerste elftalgroep gaan komen van zo'n man of 18 à 19. Met dat enthousiasme, kunnen ze zich aan elkaar gaan optrekken. Morgen horen de jongens de opstelling van me."

Marcel van der Ven, die reeds aangezegd kreeg in de afgelopen weken dat zijn contract komend seizoen niet zou worden verlengd, heeft recentelijk te kennen gegeven het seizoen niet te willen afmaken. Hij vond het niet fair tegenover de bestaande selectie om lopende het seizoen een zestiental nieuwe spelers in te passen. "Van der Ven is een lieve, aardige, fantastische man. Daar is geen negatief woord over te zeggen. Maar ik zit anders in elkaar, dat is wel zo. Ik doe alles gericht op winnen. Ik ga me daarom ook niet verstoppen, ik zeg waar het op staat en ik kies voor het sterkste elftal. Om te winnen dus. En dat is hard nodig want het is SVV onwaardig hoe ze er nu voorstaan, tweede van onder in de laagste afdeling. Dat kan toch niet."

Dat er 18 selectiespelers van SVDPW niet met Wolters zijn meeverhuisd naar SVV, daar heeft hij het volle respect voor. "Dat die jongens voor zichzelf kiezen, dat ze voor hun eigen kansen gaan, op een voor hen zo hoog mogelijk niveau, dat ze daar willen slagen en winnen, ik begrijp dat als geen ander. Die wil om te winnen, daar houd ik van. Ik wens ze allemaal heel veel succes, vanmiddag ga ik denk ik wel ergens kijken, hoe ze het doen bij hun nieuwe club", aldus de sportieve Wolters.



We stellen het zeer op prijs als je onze Facebookpagina Schiedams.nl  een duim geeft! En onze Facebookpagina De Schiedammer krijgt natuurlijk ook heel graag jouw waardering. Dan kun je ons nieuws over Schiedam en Schiedammers goed volgen. Bij voorbaat onze dank. 
Ben je twitteraar? Volg ons dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten