De Schiedammer Online

donderdag 12 november 2015

Schiedam heeft: The Garment Club; ‘Alle mannen aangekleed!’ / Het einde van winkels?

Met ingang van deze maand zet The Garment Club ook BN-ers in voor fotoshoots


door Peter Joore (foto's The Garment Club)




SCHIEDAM -  Het einde van winkels, zoals wij die kennen, staat haaks op de strijd om de klant. De commerciële oorlog om de consument zal altijd blijven. Of je nu verkoop pleegt middels de klassieke winkel in de winkelstraat of op het winkelcentrum of via internet: overleven door het bieden van kwaliteit en service is de boodschap. Alle gevaren en kansen moet je onder ogen zien. Dagelijks strijd leveren? Je ontkomt er niet aan, en het uit zich op termijn in winnen of verliezen.

In Schiedam zit sinds kort The Garment Club. Een eigentijds initiatief tot kleding kopen via het internet van de Vlaardingers Julia Paap en haar vriend Akram Bouadli. “Complimenten, bewonderend gefluit en lonkende blikken zijn enkele risico’s die The Garment Club met zich meebrengt,” kun je lezen in hun persbericht.

The Garment Club is dé digitale winkelstraat voor mannen, de menselijke variant die shoppen niet zelden laag in het vaandel heeft staan of er domweg geen tijd voor heeft. “Winkelen is voor vrouwen en kleding kopen? Dat vind ik echt niks!” Het zijn veel gehoorde kreten en wie zijn vrouw lief heeft, laat haar kleding kopen. Toch is een kentering zichtbaar. Niet alle mannen laten zich, willoos als slachtvee, aan de haren meeslepen een kledingzaak in. Mannen en modebewustzijn worden één. Ook mannen willen er steeds vaker goed uitzien.

Het idee van digitaal winkelen is niet geheel nieuw. Dat dit ook gebeurt met kleding stamt uit 2013 en komt uit de Verenigde Staten. The Garment Club maakt vanaf 9 oktober dit jaar een doordacht begin. Julia & Akram: ‘Vanaf de basis moet alles kloppen. Daarom gaan we stapje-voor-stapje. Beter kalm aan, dan fouten maken waar een klant last van heeft.’

THE SYSTEM

The Garment Club rust actief op  twee pijlers. Zo zijn er de Garment Boxen en is er de Personal Shopping Service. In het eerste geval initieert The Garment Club maandelijks een nieuw kledingthema, dat kan variëren van Barbershop, Street tot aan Manhattan New York. Elk thema voorzien van coole shoot (vanaf 6 november ook met BN’er), die de shirts, broeken, jacks en toebehoren toont. Wie niet wil of kan kiezen uit de maandelijkse modieuze Doos van Pandora kan zich wenden tot het digitaal invullen van de Style Check. Dat duurt een luttele drie minuten, waarna Julia aan de slag gaat, om een op maat gesneden box samen te stellen. Die box is er binnen twee dagen en wordt afgeleverd op een adres naar keuze: thuis, op je werk of desnoods in de kroeg. Dan mag je alles passen, en je houdt wat je wilt: simpel. Betalen doe je na afloop.

The Garment Club is er voor alle gemak van de man van vandaag. Julia is thuis in mode en Akram met de andere zaken? ‘Dat klopt wel een beetje,’ lachen ze. ‘Mannen vinden het fijner met een vrouw te praten over kleding. En de boxen moeten toch ook verzonden.’
Wie denkt dat je met The Garment Club de kans loopt een modische tweelingbroer te ontmoeten, zit er ver naast. De meeste merken komen  uit Scandinavië en zijn, net als Julia en Akram, van jonge ondernemers. Wie Knowledge Cotton Apparel (eco & milieuvriendelijk) of Anerkjendt (simpel, het is wat het is, met mooie details) zegt te dragen, zal eerder opgetrokken wenkbrauwen treffen, dan een blik van herkenning. Maar mooi en stoer en elegant is het.

We hebben bewust gekozen om voornamelijk te werken met Scandinavische merken. Deze staan bekend om hun comfort, hoge kwaliteit en tijdloze design. De stijlvolle looks hebben een eigenzinnige touch, een vleugje no-nonsense en veel oog voor detail. And last but not least, de prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend.’

THE FUTURE

‘Het wordt nog beter, dit is nog maar het begin,’ zeggen Julia en Akram met volle overtuiging. ‘Mogelijk dat er nog een showroom komt. Waar je op je gemak een koffie kan doen, of iets sterkers later op de dag. ‘Verder willen we het merkenbestand en accessoires  als riemen en hoeden langzaam uitbreiden. En wie weet ... ook showrooms in de Benelux.’ Want de klassieke winkel mag dan het einde zien, helemaal verdwijnen gaat die nooit.

Lange Frans in fotoshoot van het in Schiedam gevestigde 'The Garment Club'




Email: info@thegarmentclub.com
Telefoon: 010 – 737 11 97
Whatsapp:  06 38 61 28 42 (voeg het telefoonnummer toe aan je adresboek om The Garment Club een bericht te kunnen sturen)

The Garment Club
Rotterdamsedijk 441-1
3112 AS Schiedam
Nederland


Beste lezer, we stellen het zeer op prijs als je onze Facebookpagina  een duim geeft! Bij voorbaat dank.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten